Wystawy

Od samego początku fantastyki słowu towarzyszy obraz. Często obraz zmienia się w
prawdziwą sztukę. Nie raz w historii to obraz był przyczyną, pierwszym „poruszycielem” do powstania dzieła pisanego, wynalazku czy zmiany życia. Tak też wiele obrazów i grafik powstała pod wpływem fenomenu literatury fantastycznej. Obrazu i słowa w fantastyce nie da się oddzielić choć czasami fantastyka nie da się opisać słowami i wtedy z pomocą przychodzą oni….

Polska Grafika Cyfrowa to projekt w którym biorą udział  uznani, polscy twórcy posługujący się najnowszymi technologiami. Ma on za zadanie przybliżyć nowy nurt w sztuce, jakim jest malarstwo i grafika cyfrowa oraz zmienić wizerunek artystów komputerowych. Organizatorzy postawili sobie za cel, aby miarą twórcy posługującego się technikami komputerowymi był jego dorobek artystyczny i wystawowy.

PGC prezentują prace ludzi, których nazwiska nie pojawiają się jeszcze na stronach katalogów aukcyjnych, a ich dzieł nie można zobaczyć w muzeach. Subiektywny dobór prac ma odzwierciedlać szerokie spectrum zainteresowań i tematów grafiki cyfrowej.

Rzeźby i prace graficzne przygotowywane są w sposób odpowiadający standardom rynku dzieł sztuki. Posiadamy w swoim asortymencie obrazy wykonane w trwałej technice giclée – zabieg ten stosowany jest w reprodukcji muzealnej i pozwala na uzyskanie najlepszej jakości wydruku z zachowaniem idealnej palety barw przez dziesiątki lat. Zaprojektowane przez twórców rzeźby wytworzono dzięki możliwościom wysokiej precyzji druku przestrzennego (CJP i SLS). Wybrane technologie pozwalają na uzyskanie wyjątkowej jakości szczegółów.

W ramach PGC zobaczymy prace:
Jakuba Różalskiego, Darka Zabrockiego, Szymona Biernackiego, Karoliny Oksiędzkiej, Wojciecha Fusa, Marka Madeja, Adrianny Głowackiej, Artura Sadłosa, Mateusza Wielgusa, Sebastiana Skrobola, Piotra Jabłońskiego, Magdaleny Radziej, Łukasza Sienkiewicza, Łukasza Nowickiego, Krystiana Biskupa, Bartłomieja Gaweła, Mathiasa Zamęckiego, Sonii Wiśniewskiej, Mateusza Michalskiego, Grzegorza Rutkowskiego,Bożeny Chądzyńskiej, Aleksandry Głowackiej, Adama Grania, Michała Konwickiego oraz Artura Sadłosa.

Witold Vargas

Ilustrator książek, autor serii Legendarz w tym Bestiariusza Słowiańskiego, nauczyciel, muzyk i opowiadacz. Od ponad 20 lat zajmuje się animacja kultury, nauczaniem i propagowaniem zarówno działalność artystyczną wśród dzieci jak i kulturą ludową niematerialną, to jest legend, opowieści, klechd, podań, i zabobonów. Urodził się w Boliwii.

Ojciec Boliwijczyk, babcia opowiadaczka ludu Quechua, matka Polka z domu Przerwa-Tetmajer. W Polsce mieszka od 35 lat i zgodnie z tradycją rodzinną Tetmajerów, poprzez sztukę stara się popularyzować kulturę ludową ziem polskich i okolic. Serię książek Legendarz tworzy wraz z Pawłem Zychem od 4 lat, w czasie których do księgarń trafiły cztery książki ich autorstwa i cztery przy współpracy z Bartłomiejem Salą. Jako opowiadacz kultywuje zarówno tradycję słowiańską jak i andyjską przypominając stare opowieści i tworząc nowe na ich podstawie.

Piotr Zemsta

Piotr Zemsta urodził się w Polsce. Jest absolwentem Państwowego Liceum Sztuk Plastycznych w Kielcach. Po szkole średniej podjął naukę w Prywatnej Szkole Grafiki w Warszawie, jednocześnie był słuchaczem Akademii Sztuk Pięknych w Warszawie na Wydziale Rzeźby i Wydziale Grafiki. Ukończył studia na Wydziale Dziennikarstwa i Nauk Politycznych Uniwersytetu Warszawskiego. Po studiach zajął się grafiką i malarstwem. Jego prace gromadzone są przez instytucje oraz wielu prywatnych kolekcjonerów w Polsce i za granicą.  Swój talent rozwijał pod okiem samego mistrza – twórcy postaci Obcego a także projektów scenografii w serii „Aliens” – mistrza H.R.R. Gigera.

„Istota”-  to tytuł wystawy prac malarstwa autorstwa Piotra Zemsty, ucznia słynnego szwajcarskiego artysty Hansa Rudolfa Gigera – malarza, najbardziej znanego ze stworzenia postaci ksenomorfa do filmu Obcy – ósmy pasażer Nostromo. Piotr Zemsta jest polskim surrealistą i wizjonerem, w którego artystycznej wyobraźni narodził się świat wykraczający poza granice sztuki fantazy czy science fiction.. świat przyszłości.

 

Malarstwo Piotra Zemsty to pokaz wyobraźni, fantazji i formy. Twórca pokazuje nam swój świat za pomocą różnych technik plastycznych takich jak rysunek, olej, akryl tusz.

Jego malarstwo to spojrzenie na istotę świata, na otaczającą ją tajemniczą przestrzeń. Przestrzeń do której artysta zaprasza nas wszystkich. Nie widzimy w tym malarstwie przypadkowości, lecz przemyślany świadomy zamysł tematu, celowość formy, która stanowi część wizji przyszłości. To odbiorca kończy odczyt wizji malarskiej, przekłada obraz na własne wrażenia i wizje.

Istota – to spojrzenie na naturę, na jej tajemniczość, jej fantazję, czasem cielesność, to jest również przenikanie w formę cielesności, wydrążenie w tej formie odczuć, często skrytych, dwuznacznych, ale nie agresywnych i nie przerażających. Twórca wykorzystuje tradycyjna symbolikę – oczy, ciało, głowę kobiety, jednakże prezentuje w tych formach własne odczucia i wizje, które każdy z nas odczytuje indywidualnie. Piotr Zemsta sięga również do formy nieokreślonej (często w partiach tła), ale zawsze posiada ona zamysł wrażliwości, wizji – na pozór wydawać by się mogło – niedopowiedzianej…”

Fotografia

Kreacja poprzez inne postrzeganie rzeczywistości. To samo cyfrowe oko dla większości to tylko aparat uwieczniający to, co widzimy. Tylko dla nielicznych to wrota do innych światów….

Grupa  „AlterSteam”
to grupa ludzi, których połączyła wspólna praca, pasja i zamiłowanie do tematyki ‚alternatywnej’. Przez ostatnie lata spotykaliśmy się spontanicznie przy różnych projektach, aby uznać w końcu, że najlepszy efekt da połączenie sił i wypracowanie formuły dzielenia się naszą pasją z innymi.

Tak powstał projekt ‚AlterSteam’, który jest nie tylko inicjatywą artystyczną, ale także tematycznym blogiem i grupą organizującą imprezy tematyczne, larpy, prelekcje i warsztaty. Obszar naszych zainteresowań to Steampunk, Neovictorian, SLavicpunk,   DieselPunk,  Post-Apokalipsa, cosplay, odtwórstwo historyczne, historia kostiumu.

Trzon grupy „Altersteam” tworzą:
Lucyna ‚Sumire’ Gmaj
Wielbicielka historycznych ubiorów, intrygujących dodatków, nie do końca poważnych sesji zdjęciowych. Uzależniona od oglądania filmów i seriali. Uwielbia spotkania z przyjaciółmi w trakcie których tuczy ich ciastami własnego wyrobu.

Santa Evita
Modelka alternatywna, stylistka i projektantka dodatków do sesji zdjęciowych. Często zwana porcelanową lalką, żywcem wyjętą z dziewiętnastego wieku. Celebruje popołudniową herbatkę każdego dnia, choć woli Genmaichę od English Afternoon. Czasami zmienia suknię z gorsetem na kimono jako praktykantka Drogi Herbaty. Aspirująca artystka burleskowa i harfistka.

Dariusz ‚Nivelis’ Mysłowski
Urodzony w 1982 roku. Absolwent Wydziału Architektury Politechniki Warszawskiej. Podczas studiów fotografia stała się ważnym elementem jego pracy dokumentalnej i twórczej. Edukację fotograficzną kontynuował na autorskim kursie prowadzonym przez Włodzimierza Krzemińskiego z ZPAF.
Od 5 lat Zajmuje się fotografią reklamową, modową, biznesową , a także stylizowaną na epoki historyczne, fantasy i sf, cosplay i fotomanipulacjami. W prywatnej twórczości zainteresowany surrealizmem oraz zagadnieniem istoty i natury rzeczywistości. Zainspirowany takimi twórcami jak Philip K. Dick, David Lynch, Tim Walker, Andriej Tarkowski, Andrzej Żuławski, Alejandro Jodorowsky, Eugenio Recuenco.

Marcin W. Dąbrowski
Fotograf, twórca akcesoriów, badacz i odkrywca.
‚Nie jest umarłym ten, który spoczywa wiekami, nawet śmierć może umrzeć wraz z dziwnymi eonami”.

Michał Benke – psychonauta, fotografista, likantrop – z wykształcenia socjolog, z zamiłowania podróżnik i capoeirista. Aboslwent Europejskiej Akademii Fotografii i programu Migawki prowadzonego przez Towarzystwo Inicjatyw Twórczych „ę”. Robił wystawy, trochę publikował. Obecnie zajmuje się ambrotypią – XIX-wieczną metodą utrwalania obrazów na szkle za pomocą techniki mokrego kolodionu.
W dzisiejszych czasach jesteśmy bezustannie zalewani ze wszystkich stron strumieniem obrazów i bodźców wizualnych, co powoduje, że pojedyncze fotografie tracą znaczenie i rozpływają się w wizualnej magmie. Ambrotypia (od greckiego słowa ambrotos – nieśmiertelny) stoi w zupełnej opozycji do typowego, w sumie dość przewidywalnego i zdehumanizowanego trzaskania kolejnych cyfrowych fotek. Mokry kolodion wymaga bardzo dużo cierpliwości, koncentracji i uważności (zarówno od fotografa, jak i modela). Fotograf za każdym razem przeprowadza cały proces – od przygotowania płyty, przez ręczne pokrycie jej światłoczułym roztworem srebra – aż po lakierowanie. Zrobienie jednego zdjęcia trwa około godziny, a nieprzewidywalność procesu sprawia, że nigdy nie możemy być pewni rezultatów, wpływ na ostateczny efekt mają nawet warunki atmosferyczne. Każda powstała w ten sposób praca jest unikatem i nie da się jej powielić ani powtórzyć. Długi czas naświetlania, specyfika procesu i szczególny klimat zdjęć powoduje, że czasami na prawdę możemy się zastanawiać czy na płycie nie został utrwalony kawałek ukradzionej modelce czy modelowi duszy.
Powrót do korzeni – zdjęć od początku do końca „hand-made” – może przywrócić fotografii pierwiastek tajemnicy i magii oraz spowodować, że stanie się doświadczeniem z pogranicza sztuki, alchemii i medytacji.

Wystawy – Nivelis i AlterSteam

Shades of Pomerania
Autor wystawy: Grupa AlterSteam
„Was it only a promise, a shadow of old memories? Intense feeling that it will come back, a cascade of emotions in shades, passing me by…”

Victorian Boudoir
Autorzy wystawy: Dariusz ‚Nivelis’ Mysłowski, Michał Benke ‚Czarne Szkło’
Wystawa 18+ akt i nagość zakryta. Inspirowana wiktoriańską modą i XIX wieczną alkową. Artystyczne spojrzenie na proces szykowania i ubierania się, nie tylko w gorsety.

Slavia
Autor wystawy: Dariusz ‚Nivelis’ Mysłowski
“Slavia” to podróż po naszej słowiańskiej tradycji i kulturze. Sięgam w niej głęboko do korzeni, chcąc zaprezentować spojrzenie na dziedzictwo kulturowe Słowiańszczyzny i przekazać emocje, jakie we mnie wywołuje. Chęć popularyzacji tej tematyki oraz próba podkreślenia tożsamości kulturowej wynika z głębokiego poczucia dumy ze spuścizny naszych przodków. Świadom bogatej przeszłości Słowian staję w opozycji do narzucanych nam opinii, interpretacji historii i zakorzenionych stereotypów. Sprawdzam jak głęboko sięgają określające nas motywy kulturowe. Chcę pokazać, że określenie „słowiańskie” oznacza coś „naszego“, a zarazem niezwykłego i ciekawego. W swoich poszukiwaniach opieram się zarówno na dorobku materialnym jak i sferze duchowej, symbolicznej, podaniach i legendach.

Niezatapialna
Autor wystawy: Grupa AlterSteam
Wystawa to efekty sesji zdjęciowej zrealizowanej na potrzeby promocji książki Anny Hrycyszyn ‚Zatopić Niezatapialną’ wydanej przez Genius Creations. Steampunkowa powieść przygodowa szybko zyskała sympatię czytelników. My postaraliśmy się zwizualizować niezwykłą załogę ‚Niezatapialnej’.

Abraxis
Autor wystawy: Grupa AlterSteam
Abraxis to autorski projekt stworzony pierwotnie na potrzeby larpów. Szybko rozrósł się i zainspirował do sesji fotograficznych, a także powstania powieści przygodowej.
Abraxis to kraina na mitycznej planecie, gdzieś daleko na obrzeżach galaktyki, do której dotarcie, nawet przy obecnym poziomie rozwoju technicznym Imperium, zajmuje kilka lat. Abraxis skrywa jednak bogactwa i tajemnice, które wciąż kuszą i zwodzą wielu śmiałków. Planeta oficjalnie nazwana Ateną V to obiekt znacznie większy niż Ziemia, pokryty w większości wielopoziomową dżunglą. Brak ośrodków cywilizacyjnych, pojedyncze bazy-lądowiska, sporo prób skolonizowania i bardzo duże problemy z lokalną florą i fauną.

 

Tomasz Karolski – Fotograf, informatyk, projektant, tata Wiktorii i Mai, mąż Katarzyny Karolskiej.
Fotografią zaraził się od ojca Taty, Zbigniewa oraz wychowawcy ze szkoły podstawowej, Pan Jana Sekty. Będąc jeszcze przedszkolakiem miał możliwość robienia zdjęć aparatami analogowymi na kliszę pod bacznym okiem Taty.
W 2010 roku kupił pierwszą własną lustrzankę Nikon d5000 z kitowym obiektywem 18-105. W między czasie fotografowania okazało się że jest sporo fanów jego fotografii. Postanowił zainwestować pełnoklatkowe body oraz kilka profesjonalnych jasnych obiektywów, które pomagają mi przy realizacji planów związanych z zawodową fotografią.
Fotografia stała się jego pasją, a w szczególności fotografia: reportażowa, sportowa, eventowa, obiektowa, panoramy i wirtualne wycieczki. W swoim portfolio ma wiele zrealizowanych, ciekawych projektów, takich jak wirtualny spacer składający się z 316 panoram, w tym 3 gigapanoram dla Urzędu Miejskiego w Giżycku, a także realizacja wielu fotorelacji z imprez oraz wydarzeń kulturalnych, a także współpraca przy tworzeniu miesięcznika społeczno-kulturalnego „Moje Giżycko”.
Jak sam mówi: „Zdjęcia pełne emocji, potrafią wzruszyć do łez. Te dopracowane do perfekcji zaskoczą nawet najbardziej wymagającego estetę. Kocham to co robię, a efekt mojej pracy jest najlepszą wizytówką profesjonalizmu”.