KOMIKS

Zapraszamy Cię do świata komiksu!

Lubisz czytać historie obrazkowe? Chciałbyś się czegoś o nich dowiedzieć i lub podyskutować? Interesujesz się superbohaterami? Z zamiłowaniem oglądasz adaptacje komiksowe lub grasz w gry oparte na komiksach? Jeśli na któreś z tych pytań odpowiedź brzmi tak, to blok komiksowy jest dla ciebie.

Zapraszamy do strefy komiksów, którą prowadzi „Oaza Komiksu”.

LOGO OAZA KORONA

Oaza Komiksu – sklep o bujnej kolekcji okładek występujący na obszarze pustyń i półpustyń czytelniczych. Charakterystycznymi dla Oazy są komiksy i powieści graficzne. Miejsce schronienia dla ludzi żądnych wrażeń wizualnych i emocjonujących historii. Oazy Komiksu wykorzystywane są przez wszelką populację koczowniczą  (pasjonaci, geekowie, nerdowie, dziwaki, świry etc.) obszarów, na których nie znajdują się inne przyczółki twórczości literackiej. Oazy są także ważnymi punktami na szlakach festiwali komiksowych.

Istnieje również odmiana cyfrowo-wirtualna Oazy o nielimitowanym zasięgu dla najbardziej łakomych czytelników – oazakomiksu.pl.

Nazwa pochodzi od greckiej nazwy staroegipskiej miejscowości Ὄασις Oasis podanej przez Herodota. Terminem Oaza Komiksu określa się również obszary wolne od analfabetyzmu.

W strefie komiksu spotkacie wszystkich naszych gości bloku komiksowego.

Spotkacie się także z Anną Kłosowską, autorką „Odmętów Absurdu” i Iwoną  „Kobietą – Ślimak” Myszkowską, autorką „Chaty Wuja Freda”.

Chata Wuja Freda:

18318264_1553514508014830_431806594_o

 

Odmęty Absurdu:

cytadela

Zapraszamy na prelekcje:

„Najlepsze komiksy dla fana fantastyki”
(Joachim Tumanowicz)
Szukasz komiksu który będzie utrzymany w Twojej ulubionej konwencji fantasy, sci-fi czy horroru? Przyjdź i poznaj listę rekomendacji.

 

„Amerykański rynek komiksowy to nie tylko Marvel i DC. Na co warto zwrócić uwagę? Odpowiedź poznacie właśnie tu.”
(Krzysztof Tymczyński)

 

„Za co kochamy przygody superbohaterów? Czego w nich nie lubimy? Kto ma więcej racji? Dyskusja z udziałem publiczności.”
(Krzysztof Tymczyński)

 

„Jak pokochać Batmana na nowo?”
(Julian Jeliński)
Gdy zapada zmrok Batmana już nie zauważysz. Jest tak mroczny, że koło niego wybuchają świecące żarówki, gasną świece, nawet fluorescencyjne ryby głębinowe stają się czarne jak smoła. Ostatnie lata w NEW 52 (oraz Rebirth), w filmach Nolana oraz Snydera przyniosły fanom uber smutnego mistrza wszechrzeczy, który jednym palcem rozkłada na łopatki Darkseida, gdy mu się akurat nudzi. A co z byciem słynnym detektywem? Z rozwiązywaniem zagadek, z porażkami, myleniem się, spaniem i dostawaniem po ludzku po mordzie? Ze świecą tego szukać (a świeca i tak zgaśnie w zetknięciu z Mega Mrocznym Rycerzem). Dlatego postanowiłem przypomnieć Wam Batmana innego, którego kochaliśmy i kochać powinniśmy i o którego powrót powinniśmy się wspólnie modlić, zamieszkującego serial „Batman: The Animated Series” z 1992 roku. Opowiem Wam o kilku nieoczywistych powodach, które czynią zarówno serial jak i wersję Batmana najlepszymi i niejeden z tych powodów Was zaskoczy.

 

„Paradoksy komiksowej narracji”
(
Kuba Ryszkiewicz)
Specyfika komiksowej narracji i kreatywne wykorzystania języka medium, na przykładzie wybranych komiksów.

 

„W głąb tradycji – o fantastyce w komiksach Joanna Sfara”
(Kajetan Kusina)
Pochodzący z Francji Joann Sfar to jeden z najwybitniejszych współczesnych twórców komiksowych. W swoich opowieściach często sięga po wątki z tradycji religijnej, starych horrorów i podań ludowych. Tworzy w ten sposób wyjątkową mieszankę, która jednocześnie wydaje się dziwnie znajoma każdemu, kto wychował się w naszym kręgu kulturowym.

 

„Historyczne narracje w komiksie – opowieść graficzna Crecy, a prawdziwe dzieje średniowiecznej bitwy”
(Łukasz „Sas” Sasuła)
Crecy – pierwsza wielka bitwa wojny stuletniej. Słowo, które u Francuzów do dziś budzi dreszcz obrzydzenia, a Anglików wprawia w przyjemne podniecenie. Rzeź kwiatu średniowiecznego rycerstwa. Przedstawiona w powieści graficznej pod tym samym tytułem, staje się powoli ikoną popkultury. Na ile jednak opowieść, która trafia do masowej świadomości jest zgodna z wiedzą historyczną?